Search

دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 -

picture بذر شلغم کیان بذر کد KBZ-27

بذر شلغم کیان بذر کد KBZ-27


48,500 تومان



بذر شلغم کیان بذر کد KBZ-27  35873

دیجی کالا
بذر شلغم کیان بذر کد KBZ-27 موجود نیست 8,200 تومان گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا تحویل رایگان برای سفارش‌‌‌‌هایی با ارزش بیش از یکصد هزار تومان و در شهر تهران می‌شود 7 روز مهلت تست

توضیحات
توضیحات 
شلغم (Turnip) گیاهی 2 ساله است که به صورت یک ساله کاشته میشود، متعلق به خانواده شب بویان بوده و بومی اروپا و آسیای میانه می باشد. شلغم دارای برگ های کشیده و بیضی شکل و کمی خشن است. گل های گیاه شلغم به صورت خوشه ای و روی شاخه های متعدد که برروی ساقه قرار دارند بوجود می آیند. رنگ گل ها زرد و به شکل صلیب می باشد. غلاف حامل دانه های آن پهن و طویل و هر یک دارای ۱۵ تا ۲۰ دانه می باشد. ریشه شلغم برای تغذیه انسان مورد استفاده قرار میگیرد و دارای خواص بسیار زیادی میباشد و برگهای آن توسط دامها مورد مصرف قرار میگیرد. در کاشت شلغم رعایت فاصله ها خیلی مهم است زیرا تراکم کم باعث درشت شدن شلغم می شود. پاشیدن بذرها برای شلغم باید به صورتی باشد که بذرها در عمق 1.5 سانتیمتری خاک قرار بگیرند و در فواصل 30 سانتیمتر، 3 تا 20 دانه قرار گرفته باشد. بالافاصله پس از کاشت بذر، زمین را آبیاری کنید تا بذرها زودتر جوانه بزنند.شلغم های کوچکتر طعم بهتری دارند. 
مشخصات
نوع گیاه 
صیفی جات 
فصل کاشت 
بهار , پاییز , زمستان 
ابعاد بسته بندی 
1×10×14 سانتی متر 
وزن بسته بندی 
12 گرم 
قوه نامیه 
85 درصد 
خلوص 
99 درصد 
فضای پیشنهادی برای کشت 
1 متر مربع 
عمق لازم برای کاشت 
دو برابر قطر بذر 
خاک مناسب برای کاشت 
شلغم را در هر نوع خاکی می توان کاشت ولی در زمین های با خاک سنگین که رطوبت را در خود نگه می دارند بهترین محصول را می دهد. چون احتیاج به آب زیاد دارد. بنابراین آن را در زمین های رسی می کارند. قبل از کاشت زمین را شخم زده و میزان 25 تا 30 تن کود حیوانی پوسیده به یک هکتار خاک اضافه کرده و با آن مخلوط می کنند. از مصرف کود به شکل تازه باید خودداری کرد زیرا برای رشد گیاه مضر است. سپس میزان 90 کیلوگرم در هکتار کود فسفر و 350 کیلوگرم در هکتار کود پتاس به خاک اضافه می کنند و زمین را شخم زده و بعد بذر شلغم را می کارند. برای تغذیه خاک نباید از کود ازت استفاده کرد زیرا طعم شلغم را تغییر می دهد. 
فضای مورد استفاده 
گلدان ، باغچه، فضای سبز 
سایر مشخصات 
بذرهای با کیفیت بالا و دست چین شده 

  ارسال نظر:
نام:
پست الکترونیک:
آدرس وب سایت و یا وبلاگ :
نظر شما:
ارسال نظر

 instagram