Search

پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 -

picture بذر گل قهر و آشتی صورتی گلدانی گلس گاردن مدل GL50

بذر گل قهر و آشتی صورتی گلدانی گلس گاردن مدل GL50


موجود نیست آخرین قیمت 57,000 تومان در تاریخ 1403/02/07



بذر گل قهر و آشتی صورتی گلدانی گلس گاردن مدل GL50  3765059

دیجی کالا
بذر گل قهر و آشتی صورتی گلدانی گلس گاردن مدل GL50 موجود نیست 57,000 تومان گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا تحویل رایگان برای سفارش‌‌‌‌هایی با ارزش بیش از یکصد هزار تومان و در شهر تهران می‌شود 7 روز مهلت تست

مشخصات
سایر توضیحات 
آموزش کاشت بذر گل قهر و آشتی گلدانی: بذر گل قهر و آشتی پوسته سختی دارد و برای کاشت آن بهتر است پوسته قهوه ای آن را باز کنید یا با موچین بر روی آن خراش ایجاد کنید به نحوی که مغز سبز رنگ آن آسیب نبیند. بذر گل قهر و آشتی برای جوانه زنی نیاز به محیط مرطوب و گرم داره پس برای کاشتش فصل مناسبی رو انتخاب کنید و اجازه بدید تا سرمای زمستان کاملاً رفع بشه و اواسط بهار تا اواسط تابستان اقدام به کاشت نمایید. بستر کشت یا ظرف کشت خود را آماده نمایید و آن را با خاک سبک دارای زهکشی مناسب پر نمایید، بهتر است از پیت ماس و پرلیت نیز در ترکیب خود استفاده نمایید. دانه ها را بعد از خراش دادن داخل آب به مدت 12 تا 24 ساعت قرار دهید. بستر کاشت را کاملاً آبدهی نمایید تا آب از انتهای آن خارج شود. دانه ها را در عمق 0٫5 تا 1 سانتی متری خاک قرار دهید و با اسپری خاک را آبیاری کنید تا دانه های خاک به سمت پایین رفته و اطراف بذر را فرا بگیرند. تا قبل از جوانه زنی آبیاری به نحوی انجام شود تا خاک کمی مرطوب شود، اما خیس نباشد. هر زمان که خاک در شرف خشک شدن بود دوباره آبیاری کنید. بستر کاشت باید در محیط روشن و نورگیر باشد. بعد از جوانه زنی و رشد گیاه و رسیدن آن به ارتفاع 10 سانتی متر می توانید اقدام به جابجایی آن به زمین یا گلدان بزرگتر نمایید. برای شروع می توانید از گلدان سایز 10 سانتی متر استفاده نمایید. بذر گل قهر و آشتی در دمای 25 درجه سانتی گراد معمولاً 7 تا 10 روزه جوانه خواهد زد در صورتی که بذر گل قهر و آشتی خراش نخورده باشد یا شرایط خوب نباشد 3 تا 4 هفته طول خواهد کشید. برای رشد گل قهر و اشتی باید محیطی بسیار روشن را در نظر بگیرید، اگر به اندازه کافی نور نگیرند، ممکن است برگ های خود را ببندند. آنها را در مکانی قرار دهید که در اکثر ساعات روز نور خورشید ( به طور غیر مستقیم) داشته باشند، یا اگر در یک منطقه بسیار گرم زندگی می کنید، در سایه جزئی قرار بگیرند. اگر دمای محیط پایین بود روی ظرف کشت را با مشما بپوشانید تا به بالارفتن دما و رطوبت بیانجامد، با شروع جوانه زنی آن را بردارید. گل قهر و آشتی از طریق قلمه نیز تکثیر می شود، شاخه های 10 سانتی که دارای حداقل یک گره برگ دارند را در خاک شنی قلمه بزنید. 
خاک مناسب برای کاشت 
بهترین بستر برای کاشت بذر گل قهر و آشتی و رشد آن بستر سبک و با زهکشی بالا می باشد تا گیاه به خوبی در آن ریشه بزند و رشد کند، مثل همیشه ترکیب پیت ماس، پرلیت و کوکوپیت توصیه می شود، با توجه به استفاده از این ترکیب، برای تقویت و رشد مناسب گیاه باید برنامه رشد گیاه با کوددهی منظم نیز همراه باشد. 
خلوص 
95 
دمای مناسب 
همانطور که گفته شد گل قهر و آشتی گیاهی گرمسیری بوده در نتیجه گرمادوست است، در دمای پایین نیز همانند دمای بالا برگ های خود را به حالت قهر می برد، بهترین دما برای نگهداری 18 تا 30 درجه می باشد. درجه سانتی‌گراد 
عمق لازم برای کاشت 
1 تا 2 سانتی متر 
فصل کاشت 
بهار 
فضای پیشنهادی برای کشت 
بهتر است هر بذر در گلدان سایز 10 کاشته شود متر مربع 
فضای مورد استفاده 
بعد از رشد گیاه می توانید به گلدان بزرگتر منتقل نمایید 
قوه نامیه 
85 تا 95 درصد 
مقدار آب مورد نیاز 
گل قهر و آشتی نسبت به آبیاری حساس بوده و نیاز به برنامه آبیاری منظم دارد، آبیاری زیاد باعث زرد یا سیاه شدن برگ ها می شود که نشان شروع بیماری قارچی و پوسیدگی ریشه بوده که در این گیاه رایج می باشد. آبیاری زمانی انجام شود که خاک کاملاً خشک شده است، در کف گلدان حتماً باید سوراخ هایی با اندازه ی مناسب برای خروج آب ایجاد شده باشد. آبیاری کم نیز باعث قهر کردن برگ ها می شود و در صورت تداوم آبیاری کم گیاه از بین می رود. توصیه می شود برای آبیاری این گیاه از آب جوشیده سرد یا آب مقطر استفاده شود، وجود کلر در آب باعث ایجاد حساسیت در گیاه می شود. 
نوع گیاه 
گل 
تعداد دانه و بذر 
حاوی حداقل 50 عدد بذر 

  ارسال نظر:
نام:
پست الکترونیک:
آدرس وب سایت و یا وبلاگ :
نظر شما:
ارسال نظر

 instagram