Search

آدينه 31 فروردين 1403 -

picture کپسول گاسترینا 30 عددی فراطب

کپسول گاسترینا 30 عددی فراطب


موجود نیست آخرین قیمت 21,700 تومان در تاریخ 1400/01/12



فروشگاه مفیدطب
کپسول گاسترینا 30 عددی فراطب موجود نیست 18,050 تومان
فروشگاه مفیدطب
کپسول گاسترینا 30 عددی فراطب موجود نیست 0 تومان

مشخصات
احتیاط در مصرف 
در صورت نیاز به مصرف مداوم و طولانی مدت دارو، احتیاط شود و با پزشک مشورت شود.در بارداری و شیردهی تنها پس از مشورت و تایید پزشک مصرف شود.در صورت بروز حساسیت در زمان استفاده از این فرآورده مصرف آن را قطع نمایید. 
تاریخ انقضاء 
حداقل 6 ماه 
ساخت 
ایران 
شرایط منع مصرف 
مصرف این دارو در افراد زیر 8 سال ممنوع می باشد.افراد دارای تب و معده حساس به ادویه گرم و افراد دارای مشکلات انعقادی، از مصرف این دارو خودداری نمایند. 
شرایط نگهداری 
فرآورده را دور از دید و دسترس اطفال، در ظرف در بسته، دور از نور و در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد نگهداری و از یخ زدگی محافظت نمایید. 
عوارض جانبی 
عارضه جانبی خاصی در مصرف فرآورده گزارش نشده است. 
محتویات بسته 
30 عدد کپسول 
مقدار و نحوه مصرف 
روزی 3 الی 6 کپسول میل نمایید. (بهتر اینکه کپسول را مابین غذا استفاده نمایید.) 
مکانیسم اثر 
زیره (نام علمی: Carum carvi L) : بذرهای زیره حاوی 3.5 تا 9 درصد اسانس هستند. عمده ترین ترکیبات تشکیل دهنده اسانس زیره، کومین آلدهید، گاماترپینن، آلفاپینن، بتاپینن، آلفا ترپینن و لیمونن می باشد. زیره حاوی تانن، موم، مواد رزینی، موسیلاژ و موادّ قندی بوده که اشتها آور،مدر، ضد نفخ و مقوی معده می باشد. انیسون (نام علمی :Pimpinella anisum L) : مهمترین ترکیب انیسون، آنتول است که 90-80 درصد آن را شامل می شود. از مواد دیگر تشکیل دهنده آن می توان به متیل کاویکول 5 الی 10 درصد، انیس آلدهید، انیس ستون، و انیس استیک اشاره کرد. انیسون خاصیت ضد درد، ضد اسپاسم، ضد نفخ، معرق، هضم کننده، مقوی کبد، مسهل، محرک و مقوی معده دارد. قاقله صغار (هل سبز) (نام علمی :Elettaria cardamomum Maton) : تقویت کننده معده، ضد نفخ و بادشکن بوده، به هضم غذا کمک می نماید. سبب تسکین کولیت، سوء هاضمه، حالت تهوع و بی حالی شده، مانع ترشح زیاد اسید معده شده و اشتها را تحریک می کند. قرفه (دارچین) (نام علمی : Cinnamomum zeylanicum Blume): دارای مقدار تانن، موسین، نشاسته، اکسالات کلسیم و منیزیم می باشد. برای درمان گرفتگی عضلات، استفراغ، اسهال، عفونت، سرماخوردگی و بی اشتهایی استفاده می شود. تخم کرفس (نام علمی: Apium graveolens): تخم کرفس حاوی لیمونن، سلنین، فوروکومارین و گلیکوزیدهای فروکومارین و فلاونوئیدها بوده، تخم کرفس به واسطه گوارشی را تقویت نموده که برای درمان درد معده و حالت تهوع مفید است. زنجبیل (نام علمی : Zingiber officinale) : حاوی مواد معدنی مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم، مس و زینک بوده و بعنوان تقویت کننده معده و بدن، بادشکن و ضد نفخ بکار می رود. دارفلفل(نام علمی: Piper longum L): غنی از آهن، فسفر و کلسیم می باشد. دارفلفل گرفتگی های کبد و طحال را باز میکند. مقوی معده بوده و به هضم غذا کمک می نماید. زنیان (نانخواه) (نام علمی : Carum Copticum): زنیان بسیار غنی از اسانس تیمول بوده که در این اسانس ترکیبات سیمن، "آلفا و بتاپینن نیز وجود دارد. نانخواه برای رفع بیماری های معده، کبد، ناراحتی گلو، سرفه و روماتیسم تجویز و از آن به عنوان اشتهاآور، کرم کش، بادشکن، ملین، ضدتهوع و از بین برنده بوی نامطبوع دهان استفاده می گردد. 
مواد تشکیل دهنده 
کرویا، انیسون، زیره سیاه، قاقله کبار، قاقله صغار، قرفه، تخم کرفس ، قرنفل، زنجبیل، دارفلفل، نانخواه و شکر سرخ 
موارد مصرف 
عملکرد معده و روده را تقویت نموده، سوء هاضمه را برطرف کرده و به هضم و جذب بهتر غذا کمک می نماید. بلغم (سردی و تری) معده و روده ها را برطرف می نماید.نفخ و ورم معده و روده ها (گاز معده و روده ها) و درد شکم ناشی از نفخ و ورم را درمان می نماید.حرکات دودی روده ها را تقویت نموده، در نتیجه یبوست درمان می شود. 

  ارسال نظر:
نام:
پست الکترونیک:
آدرس وب سایت و یا وبلاگ :
نظر شما:
ارسال نظر

 instagram